У Сумах дороги в аварійному стані не лише створюють загрозу для автомобілістів, а й для пасажирів громадського транспорту, ще й завдають збитків. Попри проведення ремонту доріг у місті, черга до деяких вулиць, якими курсують тролейбуси та автобуси, все не доходить – вони залишаються у вкрай занедбаному стані.
Питання ремонту доріг завжди було болючим як для влади, так і для населення. Дорожні роботи – це процес, який, здається, нескінченний.
Ремонтувати чи так залишити?
Можна дуже довго дискутувати на тему чи варто витрачати кошти на ремонти доріг під час війни. Звісно, велика кількість людей буде проти «закатування грошей в асфальт» – «краще гроші віддати на армію».
Прихильники ремонту доріг вважають, що це вкрай важливо. І тут питання не тільки комфорту. Це про аварійність на дорогах, ремонт транспортних засобів, це про час, який витрачають спецслужби, які будуть їхати на виклики рятувати людей, приборкувати пожежі тощо.
Також йде мова і про псування комунального транспорту.
Через незадовільне покриття доріг можуть скоротити маршрути комунального транспорту
Так, проїзна частина вулиці Прикордонна в Сумах просто в жахливому стані: глибокі вибоїни, ями, які часом неможливо об’їхати, адже подекуди вони по всій ширині дороги, або на ділянці з обмеженою оглядовістю. І в таких умовах їздить тролейбус за маршрутом №2.
Також сумна картина на Тімірязівці, через яку пролягає маршрут комунального автобуса №62.
І тут, звісно, йдеться про безпеку руху громадського транспорту та про кошти комунального підприємства, які доводиться витрачати на ремонт автобусів та тролейбусів «вбитих» такими дорогами.
Як розповів Данкору Олександр Іваненко, заступник директора КП СМР «Електроавтотранс», найгірша ситуація з дорогами — на тролейбусному маршруті №2 («Керамейя—Автовокзал») та автобусному маршруті №62 («Баранівка—Аеропорт»). У жахливому стані — під’їзна дорога до розворотного кільця в напрямку Тімірязєвки і саме розворотне кільце: там суцільні ями.
Такий же стан дорожнього покриття і по вул. Прикордонній, на ділянці від зупинки «Силікатобетон» до кінцевої «Керамейя». Крім того, після опадів там утворюються великі калюжі, виводячи з ладу електрообладнання тролейбусів.
«Ями та вибоїни створюють небезпеку під час руху, а тролейбуси з низьким рівнем підлоги чіпляють днищем дорогу. Як результат — транспорт виходить з ладу, з’їжджає з маршрутів, завдаючи матеріальні збитки підприємству та незручності пасажирам.
Ми зверталися до відповідальних структур з проханням відремонтувати дорожнє покриття на цих ділянках. Чекаємо на результат.
Якщо не вжити заходів, це може призвести до скорочення маршрутів: №62 «Баранівка—Аеропорт» — до зупинки «Аеропорт», №2 «Керамейя—Автовокзал» — до зупинки «ТОВ Сумський завод гумотехнічних виробів», – зазначив Олександр Іваненко.
Востаннє, коли дорогу по вулиці Прикордонній якось латали, було у травні 2021 року. «Ремонт» дороги робила не дорожня служба. Тоді «Керамейя» святкувала ювілей та чекала поважних гостей. Ями на дорозі підприємство підремонтувало підручними засобами, що більше прийнятні пересічним громадянам, які після років очікувань беруть ініціативу в свої руки. Так от, ями на дорозі просто засипали скоріше за все відходами власного виробництва – крихтою червоної цегли без будь-якого укріплення. Відсвяткували. Після першого дощу, з усіх ям червону субстанцію розмило по дорозі. Тож ефект «ремонту» тримався кілька днів.
Кошти на ремонт доріг в Сумах виділяють
Згідно з відкритими даними в Рrozorro в лютому між Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради та КП «Шляхрембуд» укладено договір на «надання послуг з благоустрою населених пунктів: поточний ремонт вулично – дорожньої мережі та штучних споруд Сумської міської територіальної громади». За результатом тендеру сума договору 47,452 млн грн. Згідно з договором, передбачається поетапне фінансування.
Директор КП «Шляхрембуд» Сергій Леоненко розповів, що з місцевого бюджету наразі кошти виділені на ямковий ремонт – на 12 тис. кв. метрів. Роботи по місту ведуться.